Lyckad träning!!

Tjaaa! :P
 
Igår tränade jag lite agility på klubben även om jag egentligen borde ha vilat! Jag hade två övertaggade hundar, jag trnade min brors hund Daisy också då jag ska starta henne närsta onsdag! :) C och M åkte precis när jag kom, egentlige skulle det ju vart ännu roligare om dom va där och tränade men dem hade precis tränat och va prcis på att hoppa in i bilden när jag kom, hann iallafall säga hej <3
Började med övertaggade Lykke som stod och hoppade på samma ställe innan vi skulle starta! :P Vi körde staketet, Bild här: 
Bild lånad från googel! 
Vi körde både tajt och ut gångar. Hon va så jävla grym!! :) Sen tog vi oxå några kf rann, jävla slarv mupp hon är!!! Vill ha ordentliga kf på henne!! :( 
Hon blev trött ganska fort då hon taggade till 1000 innan vi skulle köra och de verkade ta på henne! så vlade henne medans jag tog ut lilla D och körde!
Kört henne mycket hemma och nästan inget på klubben, då jag sattsar mer på Lykke! Hon var väldigt nosig och blev lätt störd av annat som hände och luktade. Vi körde mest enn skillda saker som hopp, kolla om kf sitter som vi har tränat på hur mycket som helst hemma, vippen, däcket och slalom. Kf tog hn grymt! Dem är dem bästa på henne! Följsamheten är ju itne den bästa då jag nästa inte kört någon handling som helst på henne. Hopp kollade jag bara så hon tog dem. Vippen började vi träna igen, körde den pytte lite 2012 när hon gick sin första agility kurs men hon va lite rädd för den och sen efter det har vi inte lagt energi på den. Hon fick mest känna på den igår, lite dunsningar och fick springa upp på den, överbelnade de då hon tycker den är lite rädd för den. Däcket testade vi oxå på, fegg som hon är så vågade hon inte hopa igenom den, efter lite övertalning så gjorde hon de till slut själv!! Duktig liten skit hund! :) Sen testade vi bara på slalom då hon nästan kan de, ville bara se hur långt vi egentligen hade kommit på den. 
 
Tog ut Lykke igen när jag var helt kla med Dasiy, Körde staketet igen! Jag slarvade, men efter en smäll på kinden av mig själv så skärte jag till mig och ho fixade de utmärkt som vanligt! Sen tog jag hjälp av mamma att hon skulle klicka när hon tog kf, jäkla skit hund, då tar hon ju dem!!! :P Alla jäkla gånger tog hon dem!! :P 
 
Träningen var sukt bra och är så nöjd med båda!! :P Känner mig taggad till debuten med lilla sötisen!  <3 
Lördag morgon åker jag med A till Örebro för tävlings dag! 2 eller 4 lopp blir det!! Vet inte om jag ska köra tunnelcupen med henne! :) Hon fixade ju den i Nynäs efter lite övertalning av C, M och A! :P 
 
 
Tack och hej för idag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0