12 timmar!

Ojjj ojjj vilken dag jag och Lykke har haft! :) 
Vi åkte hemifrån vid 6 imorse och kom hem nu för ca 20 min sen, alltså vid 19,15 ich! Möte upp A och åkte med henne till Örebro där jag skulle starta idag. 
Klass 1 var först. Måste kommentera detta, klass 1 banorna har ju blivit svårare och svårare! Helt sjukt vilka kluriga banor det börjat bli, Klass 1 ska ju vara ändå hyfsat enkel, men nääää. Idag var de ca 90% av hundarna som diskade sig och det brukar vara iallafall 25% som går in felfria eller med fel, dem får iallafall en tid. Och detta med att vara trevlig mot sitt motstånd, det kan man fettglöma. Man går inte med armbågar ut och "råkar" gå in i andra, vara otrevlig, nääää usch på er!! Jag försöker iallafall vara trevlig även o ag är värsta tävlingsmänniskan och tycker inte om att folk beteer sig så.
 
Men över till mina starter!
Började med hoppklassen idag. Trodde banan var svårare än vad den var när jag gick banvandringen, gick olika vägar och mycket tankar gick runt. Kände mig ändå tryg när jag gick in och skulle köra. Kan inte säga så mycket om detta lopp då jag är nöjd med hela loppet man kan inte riktigt säga vart och hur. Hela bana flött som de skulle och ingen tvek från Lykke! <3 
Vann iallafall min klass och fick tiden 32,76, riktigt nöjd faktiskt med den tiden! :)
 
Agilityklassen kan man snacka mycket roligt och tråkigt om, men mest roligt! :) Springer in på banvandringen för jag och A gick en prommis när klass 2 large körde och de tog lite längre tid än va vi trodde. Som tur hade vi sätt hur banan gick och jag visste hur jaag skulle göra, gick mest in och kollade att de funkade. Gick in på banan nervös men mest taggad. Detta lopp var de bästa agilitylopp jag nog har kört även om de blev en disk. Idag hade hon både hindersug på både tunnlar och hopphinder. Hon tog oxå en svår slalom ingång, en dold tunnelingång och det bästa av allt, ALLLLLA JÄKLA KONTAKTFÄLLT! De gick inte snabbt tror jag men hon tog dem utan tveckan! :) 
Disk blev för att hon var lite för taggad och jag var inte riktigt berädd att hon hade sånt sug på hindrerna idag så jag skrek lite för sent och hon sket i mig för hon ville hoppa de hindret innan hon tyckte hon kunde lyssna! Både dåligt av mig och henne! Men som sagt, idag skiter jag i om detta lopp blev en disk för jag är så sjukt nöjd med hennes lopp. Skulle ju vart lite coolt att få det till en ett nollat lopp, men ibland händer det ett sånt! :) Idag tänker vi bara tillbaka på de bra sakerna från agility loppet! :)
 
 
 
Överlag är jag så jävla nöjd med dagens lopp och hennes prestation! :) Kan inte riktigt säga något mer om denna dag som är intressant att läsa om! 
Haaa en bra kväll! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0