Usm

Heeejsan svejsan på er!  :) 


Var ju på usm under helgen + några dagar till med mmin kompis Cornelia. Vi har haft så sjukt roliga dagar med mycket hundsnack och skratt så man har fått ont i magen. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kom jag ditt onsdag kväll, ganska sent men änåd så vimkunde sitta uppe och snacka en stund. På torsdagen gick vi en långprommis i regnet på ca 1 till 2 timmar, riktigft skönt förutom att vi var ganska blöta sen. Vi skulle gå och fixa busskort då campingen låg ca 7 km bort och vi skulle vara på tävlkingsplatsen ganksa tidigt på morgonen. Sen tog vi det mest lugnt och typ busa med hundarna och bara va. 
 
Fredagen åkte vi till tävlingsplatsen och vi var där runt 9 för att vetrinärbisikta hundarna och sätta upp tältet vid agilitybanan. Träffade då på Lykkes halvsyra med hennes ägare Alice och hennes kompis som nu blev en ny kompis till mig Alva med hennes labbe. 
 
När tältet var på plats satt vi bara och tog de lugnt, pratade med lite vänner och väntade på invigningen. Ingen rolig invigning just, hörde inget men helt okej. 
 
På lördagen kom vi ditt runt 9 också för tävlingarna började vid 10 och jag brukar vilja vara där vid start. Jag och Lykke var trötta och almänt sega av värmen. 
Kollade på mina vänner som tävlade innan mig, så jävla gryma!! :) 
Gick runt och pratade med kompisar och bara hängde, Lykke låg i buren för att slippa värmen innan start. Efter 5 timmars väntande så gick jag in på banvadringen, några kluringar på banan men de var ganska lugnt ändå. Jag hade start nr 3 och jag hade inte riktigt kollat start ordningen om jag hade något motstånd. 
Hon tog alla svåra delar på banan och hela banan flöt ovanligt bra. Kommer in i mål med 0 fel och tiden 30,16. Riktigt Nöjjd och väntade länge på placering. 
För Cornelia så kom hon på en 9 placering men hon va inte riktigt nöjjd men jag tycker hon ska vara nöjd då dem hade sutitt en hel dag i värmen och går in och kör ett program!! Hon ska vara nöjjjd! :)
Dagen avslutades med att vi åkte hem hungriga då vi inte hade ätit något på hela dagen och hängde länge ute på kvällen. Fick se placeringen sent på kvällen, vi låg 1a inför morgondagens finallopp. 
 Natten till söndagen kunde jag inte sova, låg på spänn och typ darade och bara låg och tänkte på allt. Snackade med vänner för att lugna ner mig, Så underbara vänner jag har <3
5,50 ringde klockan och jag var fruktansvärt trött, det var bara att smyga upp för att inte väcka Cornelia som ville sova, gick och fixade mig och precis tänkte gå och då vaknade Cornelia och ville hänga med.
Kom fram och jag skakade och hade jättttte ont i magen. Kom precis ditt när Alice skulle köra, dem körde ett grymt lopp och vann deras klass och kvalade till SM! SÅ jävla gryma!! :) <3 
Gick runt och pratade med vänner och kollade alla klasser före mig, Alva och hennes labbe kom 1 och vann sin klass också!! :) Min klass började närmade sig och jag blev mer och mer nervös, gick in på banvandringen och kände mig fram!! Jag startade sist i min klass då jag låg 1a från gårdagen! Satte mig i skugan med pluttis och tyo tog djypa andetag och bara andades! Jag hypervetelerade, skakade, höll på att kissa på mig, hade gråten i halsen och kunde nästan inte stå på egna ben. Såg att 2 gick in med en nolla med dem hade gått diskade dagen innan. Det va min chans!! Gick in till start, hör vänner skrika och satte ner Lykke och gav henne en puss på nossen och tog startposetion, innan jag sa kör tg jag ett djupt andetag. Efter de mins jag typ inget från de loppet! 
Foto av Åsa Lundberg
 
Kommer in i mål med tårar i ögonen och skakandes ben!! Ett nollat lopp!!!! 
Lägger mig ner på gräset och typ gråter och mina kompisar kommer springades och skriker GUUUUUUULD!!! Jag fattar ännu idag inte hur det gick till och att jag faktiskt har taggit GULD i Usm 2014!!
Reser mig upp och ringer mamma och skriker GUUUUULD i telefon!! hahhahaha :D 
Tar de lugnt och andas, skriver till nervösa kompisar i sthlm!! ÖVERLYCKLIG!! 
Gick och åt lunch och packade ihop mina saker innan prisutdelningen!  Mamma kom med blommor och ett stort leende på läpparna och jag typ fattar inget!
 
Prisutdelingen går på ett lugnt sätt och jag går upp på scen och skakar och fattar egentligen inte varför jag står där! Åker hem med ett guld i min ena hand och en trött hund i andra! 
foto av mamma från prisutdelingen! :)
Foto av Åsa Lundberg! 
 
Tack Cornelia för en grym helg och några skratt man kommer minas länge!! Och tack Alice och Alva för stödet och Grattis till Guldet och Lycka till på SM Alice!!! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica [J.L´s Hovslageri, Jämtland]

Åh vad roligt det ser ut, och Grattis! :)
Jag håller tränar min hund lite agility också, men det är ännu på hobbynivå ;)

Svar: Va kul med nån som läser som oxå är intresserad av hund! 😊
Va roligt att du oxå tränar! 😊
Vickan

2014-08-13 @ 19:26:23
URL: http://jessicalindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0