Tävling 3/8

Tävlingen jag och Lykke var på igår 3/8. Tävlingen hölls i Hävarö, det var en bit att åka och var ganska trött för de regnade och hade sovit ganska dåligt på natten! Otaggad som satan pågrund av regnet och åskan! Åkte ditt och ville egentligen bara känna vart vi låg efter slottshoppet och innan usm och doggy finalen i Göteborg.
Fick frågan av en kompis om jag verkligen skulle starta pågrund av skaderisken och Lykke blir alltid så låg i regn. Jag var ändå på väg så jag åkte ditt och kände efter, gick in på banvandringen och jag går in och kör, jag är noggrann och hjälper henne där jag vet att hon kan krångla och tycka är jobbigt.
Hahha klassen starta och egentligen inte så nervös! Banan börjar med hopp och vippbrädan, tänker "okej, övertaggad hund flyger över och för trög hund går jätte långsamt över, kör som jag brukar". Första bitten går bra, vid hinder 6 får jag hjärnsläpp! Åhhh neeej, vad händer, vart ska jag! Disk men fortsatte och tog KF och såg så hon tog dem iallafall! 
Riktigt nöjd med henne ändå då hon va blöt och hon tog slalomet jätte snyggt och gick in i tunnlarna utan problem! 
Bara varva ner och tagga om! 
Hoppklassen hade egentligen bara en svår sväng och den va riktigt rolig när jag gick banvandringen! 
Ojjj vilken övertaggad hund, helt galen! Går in och kör, allt bara flyttar och hon är så jävla grym! Skulle göra ett byte i slutet som jag inte har kört så mycket, eller egentligen aldrig, men de blev en annan konstig byte jag gjorde! Går i mål och är egentligen helt överlycklig! 
Går av Lykke och sedan sätter mig och pratar med folk jag kände! 
Blev i slut ändan en andra placering med tiden 29,91 och min första pinne i hopp klass 2! 



Duktig liten skithund! Kändes bra och nu är jag lite lugnar till usm som är 8-10 augusti på fredag till söndag! 
Ska köra agility där och är faktiskt riktigt taggad! Min dröm är ju pallplats men går in och vill ha en bra känsla och felfritt lopp! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0