Ridläger nr 2

Hejsan svejsan!
 
På Tisdag nästa vecka åker jag på ridläger i Mehedeby(inte på hennes gård i år, vi är dfär hon brukar ha vuxenkurser) i 5 dagar. Jag har vart på det ridlägret förr och det har vart så jäkla kul! Så vill åka dit iår igen, hoppas på lika mycket roligheter! 
Det är Sproti jag hade för 2 och 3 år sen (Sproti på bilden ovanför)
 
Det tar ca 2h att åka dit. Jag åker dit med två "kompisar" fast egentligen skulle jag dit själv men hon la ihop läger 1 och 2, så då fick jag åka med dom.
Förra året var min bästa kompis H  (skriver inte namn), 2 hästkompisar, sen lär man ju alltid känna nya folk och en av tjejerna som åker med mig iår
 
Jag skulle helst vilja ha Börje eller Sproti! (börje på bild, skit i min min haha)
Bilden är från uppvisningen förra året :) 
 
Hon som har lägret heter Thilde och hon har några hjälpare(vet inte vilka i år)
Vi rider  2 ggr per dag, de kan vara mellan gymkana (en hästlek som är skitrolig) uteritter, hoppning, vanliga gångartslektioner, bad med hästarna och masssor av sånt. sen är de ju stallfix och sen badar vi nästan varje dag om de varmt (populärt på ridlägret) vi brukar sova på ett loft i ett hus på hennes gård där de är 10 sängar och lite smått och gott! I år vet jag inte hur vi kommer sova
Ditt vi sa iår är inte till hennes gård utan till där honhar sina vuxekurser. 
Står hos stona med deras föl!
 
Jag kommer ju såklart ha min mobil så jag kan blogga iallafall försöka, finns en risk att jag inte hinner blogga så jag har fixat tidsinställda inlägga varje dag! Tror de kommer mellan 1-3 inlägg från mobilen på tisdag när jag åker och har kommit fram! Kanske kan göra en videoblogg där? Vet net riktigt hur internet kommer vara där. Så vi får hoppas!! 
 
Nu ska jag ha de så jäkla kul! Har de varje år så varför inte detta år?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0