Fritiden, vad händer egentligen när jag inte är i skolan??

Jo! De är en roligt ämne om man frågar mig , jag gör allt ifrån att vara i stallet, är nere på hundklubben med min hund Lykke, umgås med kompisar, sitta och plugga( händer inte ofta men ibland) 
men vad gör du på de här olika aktiviteterna?..
haha de är en lång historia men jag kan ju snacka om sakerna lite grann iallafall!
 
Kan börja med när jag är nere på hundklubben för där är jag ju ändå mest av allt! 
Är nere på klubben ca 4 gånger i veckan!
När jag är nere på hundklubben så gör jag nästa vad som helst. Oftast så ska jag träna Lykke, jag träna oftast då agility för jag satsar mest på agilityn med henne (kommer inlägg om mina mål med henne) då är jag oftast med en kompis också som har hund och tränar med mig. 
Jag brukar gå något som kallas hundrundan (de är inte meningen med att jag ska göra reklam om de men de kan låta som de) men de är en hundaktivitets promenad som man går tillsammans med sin hund och en massa andra folk, de en dam (eller om man väljer de andra ordet får man ju också göra men.....) som har mig som hjälpare som håller i denna promenad, när jag börja gå denna promenad så var de mest för att träna Lykke att man kan göra saker med andra i närheten också, inte bara skälla på de andra hundarna. 
Annars händer de att man sitter och fikar det folk som är på klubben ( blir oftast en och samma) 
på klubben så sitter jag med i en ungdoms styrelse så jag går på möten också, jag sitter med i tyresö hundungdom ( kortare och änklare att säga Thu) jag kom med för ca två år sedan, har inte hållet några egna kurser men har vart sjukt mycket hjälpinstruktrör, tror att jag måste bli moddigare först, måste få lite tid på mig att fixa sånt (är ju ganska blyg av mig där)
Men på eftermiddagarna brukar jag vara där i mellan 3-6 h per gång beror på vad jag har tänkt att göra.
 
Kan ju ta stallet nu.
 
Jag brukar vara i stallet mellan 1-3 gånger i veckan, minst 1 iallafall då jag rider en gång.
Jo som jag sa så rider jag enbgång i veckan på ridskolan på måndagar! Jag rider islandshästar efter ett dåligt Intryck på vanliga så.......! 
Började komma roliga aktiviteter där och jag va med på de olika aktivitetern (När jag hinner, har ju egen hund som måste få sitt, Lykke går förre de mesta!) Kom en dag jag fick frågan om att vara sköttare på min favorit häst Muninn, jag tacka ja till de och gick en sköttarkurs, så nu är jag i stallet och hjälper till! Brukar vara ganska mycket som man får göra! 
De är inte så mycket att berätta mer. Nellie brukar vara där mycket också, så blir mycket att umgås med henne också, fast de säger ju jag aldrig nej till!!! ;) 
 
Kompisarna då! 
Hinner inte med de riktigt, jag har ju kompisarna i stallet och på klubben jag umgås väldigt mycket med för då är vi ju ändå spå samma ställe! Varför inte umgås lite då?? 
Nu på sommaren så har de inte blivit så mycket ned stallet (förutom ridlägret) och klubben (lägerledare på lägret där, men mer är jag inte sommars årets sommarlov) men så då passar jag på att umgås, med vännerna jag inte träffar när de är skola! Men nu på sommaren brukar vi oftast ligga på stranden och snacka och sånt. Finns inte riktigt något att göra!
 
Plugget är ju inte så mycket att skriva om! Ja sätter mig på en stol med mina saker och börjar, det tar ca 1 timme att sätta mig däjagar jag vill verkligen inte plugga!
 
Men de är typ de som händer på min fritid! 
Ha de så bra så hörs vi !! 
 
Puss & Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0