Man kan tänka på När man är ledsen!!

Har en kompis som skirve i en blogg som heter saning om livet, där skriver hon bra saker om sig själv och hennes familj och sina vänner.
Ibland skirver hon något man ska tänka på t.ex.
"Det är sant! man måste alltid tro på sig själv om man ska kunna klara av världen! Världen ger utmaningar och funderingar men om du tror på dig själv så kommer du att lyckas i livet. Det är det ända vi har typ att tro på sig själv! Men så är det.. tro på dig själv!" Och massor av såna saker. Det är bra tycker jag, för det man skriver ska vara sant i en sån blogg. De som läser den blogg tänker på det också och då blir allt bar nästan!!
 
Jag sa till henne när hon var ledsen!! :)
" du skirver så bra saker och sanna saker. när du är ledsen och inte riktigt kan tänka på något annat, Så läs igenom din blogg och tänk efter vad du har läst på varje inlägg. Vad du kan göra för att inte vara så ledsen hela tiden och att du får tänka på lite annat. Du behöver inte tänker på de sorgliga, får andra tankar och man mår oftast lite bättre " 
 
När jag är så ledsen så går jag oftast till mamma och pratar om varför jag är ledsen eller så vet hon de och hon bara tröstar mig, eller så sätter jag mig vid datorn och skriver om vad som har hänt.
Som jag gjorde när kirby gick bort så viste jag inte vart jag skulle ta vägen så jag gick och var ledsen i flera veckor, månader. sen så gick tankarna bort och jag börja tänka på något annat!!! Men jag vill säga det till alla som läste min blogg att kirby inte fanns längre! Jag skrev på bloggen (http://vickanslykke.blogspot.se/2011/12/rip.html när jag inte fick säga hej då till honom innan ha avlivades, då skrev jag de istället på min blogg så alla fick vara med när jag sa hej då!!), på FB, på min arm och överallt skrev jag att han inte fanns och att han var det bästa jag hade haft och att jag älskar honom fast han inte fanns längre!!    "Älskar dig Kirby! <3" Det skirver jag redan nu!! <3
 
 
Detta kan man göra om man vill komma ihåg någon som man har älskat och som man har skrivit om!! man behöver inte skriva på sin blogg, men ja som kommer alltid ha min blogg kvar(så länge jag vet nu) så tycke jag att bloggen är ett bra ställe man kan skriva på om man är ledsen eller man inte vet var/vem man ska skriva till!!
 
Jag läste igenom min blogg. Vad jag hade skrivit om Kirby när han gick bort. Jag kände att jag ville gråta en stund och tänka tillbaka på honom. Jag vill komma ihåg hur underbar han var, fast han var lite dum i huvudet ibland!! <3 :) Efter jag gjorde de så kände jag hur underbar han var och hur snäll han var mot mig när jag jobbade med honom!! <3
 
Alla detta sätt borde ni komma ihåg för jag har vart med om så många sorgliga (stavning??) dagar i mitt liv så jag har provat med allt förutom en sak, men det tänker jag inte berätta!!
 
Men nu ska jag sova!! GODNATT!! <3
 
Puss & Kram skumbanan!!
 
Ps. stavningen är inte det bästa men hoppas ni kan läsa det ändå!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0